Cégünk története

A VOLÁN Egyesülés 1994-től kezdődően 10 évig foglalkozott a VOLÁN társaságok "központosított" járműbeszerzésével. Az első tender kiírásakor még nem volt Magyarországon közbeszerzési törvény, ezért akkor versenytárgyalás került kiírásra. Az első igazi közbeszerzési eljárást 1997-ben bonyolítottuk le, és attól kezdve minden évben újabb eljárások következtek egészen 2003-ig, amikor is a törvényi változások miatt (Üvegzseb törvény) megszaporodtak a közbeszerzési eljárások. Ez késztette a VOLÁN Egyesülést, hogy előbb új irodát szervezzen, majd önálló céget alapítson.

A VEKI Kft. első dolgozói a VOLÁN Egyesülés munkavállalói közül kerültek kiválasztásra. A kiválasztás szempontja elsősorban a közbeszerzések területén szerzett szakmai tapasztalat volt, ezért azok a személyek kerültek a VEKI Kft-hez, akik a VOLÁN Egyesülésen belül is jármű- illetve közbeszerzéssel foglalkoztak. Ma már mindannyian rendelkezünk közbeszerzési referensi végzettséggel, a cég vezetője hivatalos közbeszerzési tanácsadó.

2004. áprilisáig 15 (nyílt, tárgyalásos és meghívásos) közbeszerzési eljárást írtunk ki 10 különböző kategóriában, melyből 668 jármű került beszerzésre mintegy 25 milliárd forint értékben. A VOLÁN társaságok saját tendereket is bonyolítottak (pl. járműbeszerzés, felelősségbiztosítás, étkezési utalványok, gumiabroncs, tüzelőanyag, kenőanyag, alkatrészek, épület rekonstrukció, járműjavítás, finanszírozási szolgáltatások), melyben felkért tanácsadóként vettünk részt.

A VEKI Kft. 2004. évben 11 eljárást bonyolított le, melyek eredményeként 143 jármű adásvétele, zártvégű pénzügyi lízingje illetve tartós bérlete jött létre. A teljes szerződéses érték meghaladja a 6,3 milliárd forintot.

2005-ben cégünk közreműködött bonyolítóként vagy tanácsadóként 31 árubeszerzési eljárásban (adásvétel, zártvégű pénzügyi lízing és tartós bérlet formájában) összesen 9,8 milliárd forint értékben, valamint 22 szolgáltatás beszerzésére irányuló eljárásban 10,5 milliárd forint értékben, melyeknek ajánlatkérői közszolgáltatók, önkormányzatok, kistérségi társulás, közoktatási intézmény és befektetési társaság voltak.

2006-ban 54 milliárd forint értékű árubeszerzési eljárásban és 907 millió forint értékű szolgáltatás beszerzésben vettünk részt.

2007-ben cégünk közreműködött lebonyolítóként vagy tanácsadóként 25 árubeszerési eljárásban összesen 24 milliárd forint értékben, valamint 11 szolgáltatás beszerzésére irányuló eljárásban 5,5 milliárd forint értékben, amelyeknek ajánlatkérői közszolgáltatók és befektetési társaság voltak.

2008-ban cégünk közreműködött lebonyolítóként vagy tanácsadóként 17 árubeszerzési eljárásban (adásvétel, zártvégű pénzügyi lízing és tartós bérlet formájában) összesen 54 milliárd forint értékben, valamint 8 szolgáltatás beszerzésére irányuló eljárásban 5,2 milliárd forint értékben. Ezeken túl üzemanyag, hitel, utalvány és információs rendszer beszerzése tárgyban is bonyolítottunk le eljárásokat.

Jelenleg több cég megbízása alapján járművek adásvételi és lízingtenderein és az autóbusz-közlekedéssel kapcsolatos (közforgalmú autóbuszjáratok alvállalkozásban történő üzemeltetése, üzemanyag-szállítás, közlekedés-ellenőrzés, hitel biztosítása, pályaudvar-rekonstrukció stb.), és egyéb (utalványok biztosítása, környezeti kármentesítés) beszerzéseken dolgozunk.

Tapasztalataink birtokában ajánljuk lebonyolítói illetve tanácsadói szolgáltatásainkat mind ajánlatkérői, mind ajánlattevői oldalon.